Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 19 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Még többet a Suzuki Splashről




A szeptemberi, Frankfurti autókiállításon történő bemutatkozás előtt a Suzuki közreadott néhány információt a Magyarországon gyártandó Splash kisautóról. 2008-ban 60000 darab értékesítése a cél.

 
A Japán autógyár által kiadott fotók és adatok azt mutatják, hogy a Suzuki a más gyártók által már bevett szokást alkalmazza: a maximumot kihozni egyetlen alapból. Ebben a Volkswagen nagy játékos a Golf-al, Golf Plus-al, Golf Variant-al és a Touran-al. Közös alkatrészekkel és elemekkel, más-más célokat szolgálnak.
Bár a Splash nem sokban különbözik a Swifttől, de míg utóbbi a városi, trendi fiatalokat célozza meg, addig a Splash a kiscsaládosokat.
A Splash-t Japánban fejlesztette a Suzuki egyik tervező csapata, akik a munkára egy 2004-es Németországi utazás alkalmával készültek fel, aminek keretében az európai kultúrát, a divatot, a zenét és az autókat tanulmányozták. A Project Splash koncepció az első tervük; a szériamodell az átdolgozott belsővel és front-résszel tér el ettől.


A kisautó megjelenésekor háromféle motorral, két Suzuki-féle benzines és egy Fiat által készített dízel hajtóművel lesz kapható. Ez utóbbi egy 1,3 literes közös nyomócsöves 74 lóerős gázolajzabáló lesz, míg a benzines változatok közül az egyikben egy háromhengeres 1,0 literes 64 lóerős, a másikban pedig egy négyhengeres 1,2 literes 85 lóerős motor dolgozik majd. Mindhárom változathoz ötfokozatú manuális váltó jár, de az 1,2 literes egy négyfokozatú automatával is elérhető lesz.
A Splash alacsony fogyasztása mellett biztonságosságával is kitűnhet a tömegből. Az autóban található ABS, ESP, fék-asszisztens, elektronikus fékerő-elosztó, valamint hat légzsák és az első ülésekhez övfeszítő is jár. A Splash 3,72 méteres hosszával nagyobbnak számít egy Swiftnél, 30 mm-el rövidebb tengelytávjának köszönhetően azonban könnyebb lehet vele a városi manőverezés.
A gyártás ez év végén indul, az értékesítés pedig jövő tavasszal. A Suzuki fogja gyártani a második generációs Opel Agilát (GM Vauxhall Agila!) is, a Splash ikertestvérét.
Az árak még a szeptemberi show előtt nyilvánosságra kerülnek.


Forrás:

Origo

www.edmunds.com

www.askaprice.com

www.waleg.com








Régebbi cikkeink:

Splash és Swift Sport a Párizsi Autókiállításon

Jön a Splash!


2007. augusztus 06. 13:09 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub