Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 27 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Az IGNIS hátsó ablakspricni csövének cseréje



Az IGNIS csomagtérajtajában húzódó, időnként eltörő cső cseréje.



Az IGNIS csomagtérajtajában húzódó cső cseréjéről szól eme cikk, melynek képeit McKangi nicknevü CAR-társunk készítette és a kisérő szöveg is az ő tollából született.

 

Ezen a LINK -en lehet megtalálni a képekkel is illusztrált leírást.

 


2010. február 08. 13:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID9698

 Név:
 
Dátum: 2024. március 21. 09:17 
» Válasz erre
#ID9617

 Név:
 
Dátum: 2024. március 10. 12:39 
» Válasz erre
#ID9588

 Név:
 
Dátum: 2024. március 07. 19:25 
» Válasz erre
#ID9549

 Név:
 
Dátum: 2024. február 29. 06:52 
» Válasz erre
#ID9521

 Név:
 
Dátum: 2024. február 24. 02:48 
» Válasz erre
#ID8597

 Név:
 mesapeti
Dátum: 2016. június 20. 14:59 
SZiasztok!

próbáltam cserélni, de becsúszott a cső.
hogy próbáljam kibányászni, abszolult nem látszik.
» Válasz erre
#ID7631

 Név:
 IMRUS
Dátum: 2012. június 09. 21:39 
Sziasztok! Sajnos nekem is eltörött,cseréltem, pedig nekem volt a csőben egy kb. 20cm. hosszú rugó és a toldó a kis ablak mű. takarója alatt a ajtóteleszkóp felől van. Ezt a műanyagot kihajlítva lehet a toldaléknál lehúzni a sérült csövet. 2005 kiadású a kocsim. Akinek nincs rugó benne érdemes pótolni és ha a harmonika guminál van toldva azt elfelejteni és inkább bent a burkolat alatt toldani. Én a PVC csövet a végétől 0,5cm. keresztbe átszúrtam a befűző dróttal és így húztam be, így hajlékonyabb mint a merev toldalékkal.
» Válasz erre
#ID6910

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. június 24. 17:09 
Nagyon részletessen van leirva minden,használható volt Köszönöm szépen.
» Válasz erre
#ID6753

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 28. 21:44 
Szia K.Bandi!

Esetleg sebbenzinnel próbáld meg, a sebbenzin olyan ragasztót is old, amit a nitrohigitó nem. Én a paírcimkék leszedése után a ragacsot, ami marad utánna, sebbenzinnel szoktam lemosni. Patikában lehet beszerezni, nem olcsó, de adnak 1dl-t is.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID6749

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 26. 07:55 
Szia KaCsa!
Köszi a tippet, nekem ez a golyós szelepes megoldás is bevált. Viszont van egy igazából nem szorosan a témához kapcsolódó problémám:
Már kb. másfél éve az egyik tankolásnál a kútnál lévő odakészített mosóvízzel töröltem le a szélvédőt. Sajnos a törlökeféből egy olyan szutyok folyt a szélvédőre, amit a mai napig sem tudtam maradéktalanul eltávolítani. Persze a bezinkútnál nem vállaltak semmi felelőséget, de a lefolyt ragacsot Ők sem tudták letörölni. A szervízben féktisztító spray-al, valamennyire sikerült elhalványítani, de nem teljesen. Hátha valakinek van valami ötlete. Próbáltam már foltbenzinnel, nitrohígítóval, acetonnal,... semmi eredmény.
További tanácsokat, ötleteket szívesen fogadok. Hátha más is járt már így. Üdv: Bandi
» Válasz erre
#ID6730

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 18. 20:41 
Szia K.Bandi!

Én csináltam az IGNIS-hez egy tanítható ablaktörlővezérlő áramkört, amely csak akkor kezd el törölni, amikor már néhány másodperce folyik az ablakra a víz.

Működése a következő:

Ha ablakot akarsz mosni, meghúzod a kart mire elkezd spriccelni a víz és csak ezután indul el a lapát. Töröl néhányat, majd megáll, vár néhány másodpercet, hogy lefollyon a víz felülről, majd ismét töröl egyet. Ez egy mosóciklus.

A taníthatósága abban merül ki, hogy szakaszos törlésnél a törlések közötti időt tudod beállítani nagyon tág határok között. Ez lehet 0,5 másodperc, de akár egy perc is. Ha nagyon esik akkor is jó, de ha nagyon ritkán csepeg a víz akkor is és csak a bajuszkapcsolót kell hozzá használni. Semmi külön kapcsoló, semmi külön potméter, semmi külön fúrás, faragás a műszerfalon, csak a gyári kapcsoló. Pont úgy működik mint a mostani OPEL -ekben. VW -ekben, stb.
» Válasz erre
#ID6729

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 18. 19:02 
Szia KaCsa!
Köszi a tippeket, ezentúl jobban figyelek a cikkekre.
Ami az IGNIS "szelepet" illeti én nem tapasztaltam, hogy ilyen be lenne építve vagy csak nálam nem működik. Ezért szereltem be egy Trabiét, szinte a O-dik kilométernél. Elég durva dolog, hogy az ablaktörlő egy ütemmel előbb töröl, mielőtt a szélvédőmosó fellazítaná a szutyit. Más márkáknál ezt a hibát régebben vagy külön működtetve a mosót, vagy közös kapcsolóval, de késleltetett módban küszöbölték ki. Egyébként a hátsó szélvédőnél ilyen gond nincs, mivel a rendszer gyári tömítetlensége miatt egy kevés folyadék mindíg jut az első szélvédő mosásakor is.
Üdv: Bandi
» Válasz erre
#ID6727

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. február 17. 20:39 
Építs be egy elektromos szelepet.
» Válasz erre
#ID6726

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 17. 01:03 
Lehet, hogy az eredeti tartálynál az eredeti motor nem eresztette át magán a vizet, tuti volt a zárás. Lehet, hogy most egy kicsit átereszt a mostani motornál és ezért csorog állandóan
» Válasz erre
#ID6725

 Név:
 
Dátum: 2010. február 16. 23:03 
Az eredetinél nem "eresztett" :(
» Válasz erre
#ID6724

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 16. 22:42 
Szia Kopasz!

Nem, ez csak egyirányú. Nem más, mint egy visszacsapószelep. Nem engedi visszafolyni az ablakmosó folyadékot.

Ha neked a LADA-n feljebb van a tartály, akkor a fizikai törvény alapján le is fog ürülni mindig.
» Válasz erre
#ID6723

 Név:
 
Dátum: 2010. február 16. 20:22 
Ez a visszafolyás megakadályozó kütyü oda-vissza működik?
Nálam az a probléma (VAZ 2104-3), hogy a lámpamosó sajnos már nem eredeti, mert elöregedett a régi és eltörött, ezért vettem rá másik lapátokat. Ha ezeket üzemeltetem, akkor az első használat után elcsordogál a szélvédőmosó folyadékom. (Magasabban van a tartály, mint a lapátok, a lapátokon lévő csonk meg elég kicsi, így kap kis levegőt, kvázi lopócsőként működik a cucc.)
» Válasz erre
#ID6722

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2010. február 16. 18:14 
Szia K.Bandi!

Természetesen olvashatsz ilyeneket itt az oldalon. a bal menüsorban lévő "tuning" és "hasznos" menük alatt is még. Valamint a http://web.kabelnet.hu/kacsa oldalon is.

Ezek még bővülni fognak!

Ilyen visszafolyást megakadályozó szelep van az IGNIS ablakmosó csőrendszerében is.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID6721

 Név:
 K.Bandi
Dátum: 2010. február 16. 12:37 
Igazán hasznos ötlet, más problémákra vonatkozó megoldásokat is szívesen olvasnék. Nekem most volt 6 éves az IGNIS -em, szerencsére ilyen hibám még nem volt. Megosztanék egy saját ötletet - hátha valaki még nem ismeri. Még Trabantos koromból maradt néhány csőtoldó kütyü, amiben egy kis golyó megakadályozza a szélvédő folyadék visszaáramlását a tartályba. Így el lehet kerülni, hogy az ablaktörlő néhány másodpercig szárazon töröljön. A motorházban az első szélvédőhöz menő csőnél van egy toldás, ide behelyezhető, de a kasznihoz függőlegesen kell rögzíteni!
További jó utakat mindenkinek.
Bandi
» Válasz erre
#ID6718

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. február 10. 18:27 
Igazad van, már nincs kettes.
» Válasz erre
#ID6716

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. február 10. 08:10 
A címben miért van egy kettes? Hol az első rész?
» Válasz erre
#ID6715

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. február 08. 18:18 
Óriási!

Köszönjük McKangi CAR-társnak!

üdv.: Csaba
» Válasz erre
#ID6714

 Név:
 Mar C
Dátum: 2010. február 08. 15:07 
Ez igen! Ezutan ki lehet irni a hatso ablakra mint a szolariumban, hogy CSOCSERE. :D
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub