Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 57 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Medvebarna színű, nagy arcú kis Suzuki: teszten a Splash



Suzuki Splash 1.2 GS teszt



Idén már negyedik évét tapossa, így nem meglepő, hogy megújult a Suzuki Splash. Régi-új motorjával vallattuk.

s1

Új a medvebarna szín, a két lökhárító, a gépháztető és leginkább feltűnően a nagy Kizashit idéző hűtőmaszk is.

 

Vannak dolgok, amelyekkel jobb utólag szembesülni. Ilyen például a Splash tesztautó színe, melynek medvebarna elnevezését szerencsére sikerült elfelejtenem a frissített verzió nyári piacra lépése óta, és csak most a teszt írásakor találkoztam vele ismét. A medvebarna szó, illetve az asszociációi így nem befolyásoltak a 2008-ban érkezett, tavaly frissítés helyett csak új, pontosabban a Swiftből ismert, a korábbinál hajszálnyit erősebb, de azzal azonos méretű 1,2 literes benzinest kapott, idén pedig friss arcot öltött, s új belépő-variánssal olcsóbbá lett miniautó megítélését.

s2

Fehér betétes órák, zongoralakk betéttel szegélyezett középkonzol, vannak vakító elemek, a kemény, szürke műanyagok azonban egyértelműen ráébresztenek, hogy olcsó miniautóban ülünk.

 

Az idén megújult Splash új lökhárítóival, friss vonalú gépháztetejével és egyértelműen a márka húzómodelljének számító Kizashit idéző hűtőmaszkjával szemből viszonylag jól, hátulról éppen csak elkülönül az eredeti kiadástól, melynél egyébként 6 centiméterrel hosszabb is.

Gyártója szerint beltere tágasabb. A többlet keresve sincs meg, a Splash igazi miniautó és ez utasterében is érződik. Elöl egészen kényelmes az ülés- és vezetési pozíció, a sofőr ülése tág tartományban liftezhető, emelésével az átlagosnál jobb ki-beszállás alakítható ki, az alapverzió kivételével az ülésével együtt a GS szinten rádióvezérlős, bőrbe varrt kormánykerék magassága is állítható.

 

s3 s4

A miniautók körében nem rossz, de azért nem is nagyvonalú a helykínálat, az ülések tartása, formázása lehetne határozottabb.

 

s5

Hátra isofixes gyerekülés is tehető, előre a légzsák kikapcsolásával − menetiránynak háttal − babahordozó helyezhető.

 

Forgalmija szerint öt, valójában inkább négyszemélyes a Splash, de akár felnőttből is befér ennyi. Ha mégis öten ülnénk be, a sofőr készüljön fel, hogy hátra nem fog látni, átlósan amúgy sem, a hátsó tetőoszlop nagyon vaskos.

Rövid távok persze így is leküzdhetők, s a Splash voltaképp azokra való. Beülünk, indítunk, észre sem vesszük, és jár a motor, a lámpánál megállva azon tűnődünk, hogy vajon van-e stop-start rendszer.

Nincs, csak annyira egyenletes az alapjárat, hogy nem is érezhető. A gázt élénken veszi , kedvvel pörög fel a tavaly óta már nem az eredeti, hanem immár a Swiftből való – papíron – 93 lóerős benzines. Elvileg 12 másodperc alatt 100 km/órára visz, 175 km/órás csúcstempót adhat, valójában azonban kevésbé tűnik dinamikusnak. Lovait alaposan elrejtették, téligumitesztünk mintegy negyedével komolyabb tömegű, 100 lóerős Focusai után a Splashbe visszaülve megdöbbentően nyomatékszegénynek tűnt az 1,2-es, s a műszaki adatokra pillantva is az.

Meglehetősen magas, 4800 1/perc fordulaton jön a 118 Newtonméter. Emelkedőn kevés, autópályázáshoz viszont talán optimálisnak is mondható; 130 km/óránál 4200 a perecenkénti fordulat, lehet visszakapcsolás nélkül is előzni – annak, aki el tudja viselni a már ott is jelentős, 71 dBA zajszintet. Józan autós azonban nem megy ennyivel, a Splash utazótempója alacsonyabb, úgy még fogyasztása is 6 liter alatt tartható.

 

s6 s7

Divatosak a műszerek, külön egységként adott fordulatszámmérő csak a két leggazdagabb ellátmánnyal jár.

 

s8

Ajtózseb csak előre került, ott is szűk, illetve első végénél 0,5 l-es palacktartós

 

Utóbbi érték városban is reális, országúton pedig nyilván hozható nem csak a gyári 5,1 l/100 km vegyes érték, hanem 5 liter alatti szám is, s nem tartjuk lehetetlennek az országúti, 4,5 l/100 km-t sem.

A Splash élettere azonban egyértelműen a város, szaladgálós kocsinak tudjuk ajánlani, másnak nem. Álpadlós, azaz aljában rekeszeket hordó csomagtere mindössze 45 cm hosszú, 42 cm magas, 178 literes, az egyébként kézzel hajtogatandó kalaptartó kiemelésével és az ülések – legalább pofon egyszerű, a támladöntéssel süllyedő ülőlapos – síkba döntésével 573 litert kapunk. Nem sok, ahogyan az utastéri pakolóhelyek által kínált tér sem. Parányi a kesztyűtartó, keskenyek a csak elöl szereplő, de végükben legalább (0,5 l-es) palacktartós ajtózsebek, szinte csak jelzésértékű a műszerfal közepére tett fedeles rekesz kapacitása.

 

s9 s10

Alapesetben parányi, 178 literes, de legalább egyszerűen és sík padlósan bővíthető a csomagtér.

 

s11

Hátulról leginkább a lökhárító (természetesen kamu) szellőzőiről ismerhető fel leginkább a frissített Splash.

 

Vezetési élményből sem kapunk sokat, a MacPherson első és csatolt lengőkaros hátsó futómű még a miniautók között is kissé kemény, kissé nagy oldaldőlést adó. A (kikapcsolható) ESP felügyelte fékrendszer átlagos, s a kormányzás is az.

Az összkép nem rossz, de messze nem kiemelkedő, az ötajtós Skoda Citigóval összevetve a Splash például egyértelműen alulmaradna. Amíg persze a kasszához nem érünk, a 3 157 000 forintos Splash többek közt 6 légzsákos, ESP-s, bőrkormányos, klímás, elektromos ablakos és központi záras, ülésfűtéses, alufelnis. További extrák azonban nincsenek hozzá. Ezt kaphatjuk, 95 000 forintért metálfénnyel, akár medvebarnában.

 

Méretek

Hosszúság: 3,78 m
Szélesség: 1,68 m
Magasság: 1,59 m
Saját tömeg: 990 kg
Össztömeg: 1485 kg
Tengelytáv: 2360 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 178 liter
Belső szélesség elöl: 1380 mm
Belső szélesség hátul: 1330 mm
Belmagasság elöl: 975-1000 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 170 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1050 mm
Csomagtér magassága: 420-770 mm
Csomagtér hossza: 455 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1200 mm
Raktérnyílás szélessége: 1010 mm
Raktérnyílás magassága: 810 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 1242 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 118 Nm 4800 1/min-nél
Teljesítmény: 69 kW (94 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,0 s
CO2-kibocsátás: 118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,1 l/100km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Városban fürge, helytakarékos, alacsony fogyasztású
Negatív
Autópályán zajos, emelkedőn gyenge

Árak

Tesztmodell alapára 3 157 000 Ft
Tesztmodell ára 3 252 000 Ft

 

FORRÁS:  AUTONAVIGATOR.HU

Katona Mátyás


2012. október 24. 03:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID7774

 Név:
 
Dátum: 2012. november 27. 19:27 
Nyugalom, ez csak egy cikk ami alapján nem biztos, hogy érdemes dönteni. Ezen is látszik mint minden cikken némi szubjektivitás, objektivitás helyett. A két kocsi 'face-to-face' összehasonlításában tuti, hogy a Splash lenne a jobb. El kell menni egy szalonba és megnézni őket, akkor a tuti. A Citigo/Up párosnak hatalmas volt a propagandája. Pedig az azokban lévő ezres labdába sem rúgna (a ráadásul !olcsóbb!) Splash 1.2-ese mellett. Hát igen, a VW konszernnek nem jött össze a Suzuki nász, és nem tudott meggazdagodni a japókból. Gondolom bosszúból most a mini kategóriában próbálja megszorongatni Suziékat az említett modellekkel a szokásos VW recept szerint (jó drágán minél kevesebbet adni). Csak lehet itt ez nem jön be, mert ebben a kategóriában a japánok jóval tapasztaltabbak.
» Válasz erre
#ID7713

 Név:
 
Dátum: 2012. október 31. 09:32 
Már aki a "mackók"-ért van oda. Az asszonynak nem jön be! :)
» Válasz erre
#ID7712

 Név:
 
Dátum: 2012. október 31. 06:36 
Tomo! Nem értesz hozzá! Az ismerősi körömben a nők döglenek ezért a színért. :)
» Válasz erre
#ID7709

 Név:
 
Dátum: 2012. október 24. 22:31 
Hali!Nekem tetszik ez a szín.A ráncfelvarrás egyáltalán nem tetszik nekem...Szerintem az első széria szebb.
És a cikk hangvétele sem tetszik.
» Válasz erre
#ID7708

 Név:
 
Dátum: 2012. október 24. 19:56 
Bár most kezdek csak visszalátogatni az oldalra,ez a cikk egyből kiszúrta a szememet. Főleg a szerző összehasonlítása a fentebb említett,egyéb autógyár termékével. Egy "szakújságíró"-tól némiképp objektívebb meglátást várnék. Volt szerencsém szemügyre venni a "szitigó"-t és mit ne mondjak,nem voltam elájulva tőle. Úgy a külcsíny mint a belbecs... Abban alapfelszereltség a forgatható bakelitkormány,az utastérből kapcsolható fényszóró és a kilátás mind a négy oldalra.. Nem beszélve,a tejfölöspohár műanyagból készült, "fosvágenekből" hozott,dögunalmas beltérről.. Meg hát ugye az árcédula..... Szóval szó nélkül a Splasht vinném. Nem is kérdés... :)
» Válasz erre
#ID7707

 Név:
 
Dátum: 2012. október 24. 08:31 
A lökös nagyon tetszetős és a motorháztető is. Nagyon bejön. A motor is jófajta. Viszont hogy a váltókaron minek hagyták ott az a féltengely gumiharangot azt nem tudom. :-( Na meg ez a Barnamedve szín! A jegesmedve jobb lenne!
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub