Toronycsapágy-persely, vagy hogyatúróbahívják cseréje képekben...
Miről is van szó: a toronycsapágyat alulról védő persely túl szűk méretezése, és kenési hiányosságai miatt az megszorul, deformálódik. Muszály megemlíteni, hogy a gyár legjobb tudomásom szerint, mindezidáig még nem nyilatkozott hivatalosan a hibáról, de félhivatalosan már létezik a cserealkatrész.
FONTOS!!! Nehogy az itt leírtak alapján bárki is elkezdjen otthon buherálni, mert a dolog nem olyan egyszerű, ráadásul garanciális téma, és speciális szerszámokat igényel! Arról nem is beszélve, hogy az általam konyanyelven megfogalmazott leírás a kiváló illusztrációk ellenére is nélkülöz minden szaktudást. A művelet elvégzését BÍZZUK SZAKSZERVÍZRE!!!
Mindenek előtt, íme a tettesek, néhány napnyi halmozódás után, a saját kérésre "nem publikált nevű" (továbbiakban: NPN) mester (kedveseim, úgyis tudjuk kiről van szó, aki nem tudja, magára vessen) szintén NPN helyen található asztalán:
Ezek az apróságok nem másért felelőssek, mint a hőn szeretett Ignisünk nehéz kormányozhatóságáért, az első futóművek pattogásáért, a fekvőrendőrők (biztosúr! keljen fel!), kátyúk kormányon való kalapálásáért. No persze tudjuk, hogy kedvencünk futóműve elve kemény, sportos, de ezen alkatrészek cseréjével, a stabilitás romlása nélkül (ez is javul) jelentős komfort-emelkedés érhető el, ráadásul elkerülhetjük a futómű (féltengelyek) rongálódását, megszabadulhatunk a sokszor néhány hét használat után jelentkező ropogásoktól, mely indításkor, tolatáskor jelentkezik.
Mivel nem cél, és nem is akarjuk a fenti képen látható összes apróság történetét elmesélni, ezért szorítkozzunk ez alábbi kettőre, megfigyelve már itt, milyen "szépen" roncsolódtak egy néhány hónapos autóban:
Na és mivel is helyettesítjük? Esztergomból érkezett kissé sötétebb színű társával:
Felmerül azonnal a kérdés, mi a különbség azon kívül, hogy az eredeti fehér, az új pedig sötétzöld? Nos íme (még ha kissé homályos is):
Nos eme rövidke bevezető után essünk neki a bajt okozó apróság kibányászásának
a futómű legeldugottabb zugából!
Meglazítjuk a tornyokat, lekapjuk a kerekeket, míg előttünk a "pőre" futómű:
Tovább bontjuk az anyagot, míg kezünkben tarthatjuk a drágát, természetesen a művelet kétoldali:
Alábbi képen megfigyelhető a kis fehér gyűrű egész bent középen:
A folytatáshoz nélkülözhetetlen satu, és rugóösszehúzó. Előbbi még csak-csak akad a sufniban, de utóbbi nem egyszerű darab, megvallom, a rúgó erejétől tartva én első alkalommal igencsak húztam a nyakam. Ha ez ott elszabadulna, a betonba is lukat ütne, nem az a "csúzli-típus":
Szóval kapjuk össze a rugót, egy szintén nem mindennapi erejű légkulccsal:
(Mint látható, továbbra is ügyenlünk NPN mester inkognítójára!)
Bontsuk tovább, miután lekaptuk a tetejét! Uraim, itt látható a takonytalanság
csimborasszója! Ekkora kietlenség tán a szaharában uralkodik. Szintén megfigyelhető
a roncsolt, fehér műanyag gyűrű középen.
Na kezdjük el helyrerakni a dolgokat. A fehér "xar" repül a többi mellé, helyére a sötétzöld kerül.
Enyhítsünk az alkotóelemek szomján. Nem így kellett volna a gyárban is? Debizonyám, ez nyugodtan vehető szemrehányásnak is! Ami nem látszik, kívülről kapott a rugótányér egy kis teflonos "beöntést" is.
Ráengedjük a rugót, és az imént említett teflonos nyál kerül a szükséges területekre, nyekergést-nyifogást meggátolandó.
Túl vagyunk a nehezén (legalábbis az egyik oldalon), íme a kész munkadarab:
Összerakjuk a cuccost, majd a túloldalon ismételjük a műveletet, persze vannak munkafázisok melyeket célszerű párhuzamosan végezni, de nyilván mestere válogatja.
Az egész művelet nem tart tovább másfél-két óránál, az eredmény pedig minden elmondás alapján erősen szembeötlő.
Mielőtt azonban elbíznád magad, hogy most akkor minden jó a futóműben, az igazi eredmény csak pár hónap múlva várható, amikor is kiderül, az új alkatrész vajon valóban tökéletesen illeszkedik-e a szerkezet többi eleméhez, és kiállja-e az idő próbáját. Az elrettentés pedig itt látható két hátsó teló személyében, melyek kissé izzadnak. Vélhetőleg csak idő kérdése, hogy a mienk is elkezdi.
De hogy ne csüggedjünk, íme a szép IS, egy pár színre fújt tükör, és egy középkonzol:
Befejezésképp mégegyszer: A MŰVELET NEM OTTHONRA VALÓ, a fenti cikk nem a tanítás, hanem a tisztánlátás végett íródott. Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy szétszedte, és nem bírja összerakni, és csináljak valamit!
KiberLovag - Ignis Klub
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |