Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
#29048 ivimi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 39 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Kar2

Herczig Norbi és a Suzuki Swift



Herczig Norbert autóversenyzővel beszélgettünk, aki jelenleg egy Subaru Impreza WRC-vel vesz részt a magyar ralibajnokságban. Mivel a Suzuki Swift egyik reklámfilmjében is felbukkan, a forgatás élményeiről kérdeztük.
 

Szia Norbi! Egy mindenki számára ismerős Suzuki reklám egyik szereplője vagy. Miképp esett Rád a választás?
2004 év végén egy MOL reklámfilm forgatása céljából hívtak be szereplőválogatásra több raliversenyző társammal együtt. Miután kiderült, hogy nem találtak megfelelő "arcot" közöttünk, Asival forgatták le a reklámot, akit egy dublőr segített ki. Ekkor gondolom felvettek minket egy adatbázisba, melynek következtében 2005 év nyarán megkerestek, hogy vegyek részt egy autót reklámozó film elkészítésében. Akkor még nem tudtam, hogy a Suzukiról van szó. Nagyon meglepett a felkérés és két hét múlva megkezdtem az illetékes személyekkel a tárgyalást. A kisfilmet Kapitány Iván készítette, aki többek között az Üvegtigris, Kútfejek és a Limonádé című filmeket is rendezte. Partnerem - akit Kingának hívnak - egy kaszkadőr hölgy. Fontos volt a szereplőválogatáson, hogy hogyan mutatunk egymás mellett, ugyanis egy párt alkotunk a filmben. Már az előkészületek is sok időt vettek igénybe, ahol többek között komoly ruhapróbát tartottak. Nekem egyszerűbb volt a dolgom, bár jó néhány ruhadarabot felpróbáltattak velem is, főleg Kingával időztek sokáig.

Meddig tartott a forgatás, illetve hol vették fel a jeleneteket?
Még az előkészületekhez tartozott, hogy több órán keresztül kellett egy parkolóban köröznünk az autóval, 30-40km/ó-s sebességgel egymás mögött. Maga a forgatás három napig tartott Budapest belvárosában különböző helyszíneken. Az aluljárós jelenetet a Vásárcsarnok mellet vettük fel, de forgattunk még a II. és a XII. kerületben, valamint a budai felső rakparton.

Hogyan élted át a forgatást?
A kemény munka ellenére élveztem a forgatást, érdekes volt megtapasztalni ezt a világot. Közelebbről megismertem hogyan készül egy reklámfilm, milyen dolgokat képesek kihozni a szereplőkből, illetve mennyi apró részletből tevődik össze mindez.
Legközelebb biztos könnyebb lenne egy ilyen film elkészítése számomra, nagyon sokat tanultam a három nap alatt.

Milyen érdekességeket tapasztaltál?
A technikusok szinte pillanatok alatt változtattak át egy-egy helyszínt forgatásra alkalmassá, amit a rendőrség lezárt a forgatás idejére. Az aszfaltokon lévő burkolati festéseket eltüntették, azokat az útjelző táblákat, amik útban voltak egyszerűen kivágták. A film elején a közlekedési lámpa ahonnan elrajtoltunk nem létezett, egy daruval lógatták be. Nagyon profin folytak a munkálatok és annak végeztével nagyon korrekten, mindent visszaállítottak eredeti állapotába.

A másik érdekesség, hogy több olyan jelenetet is felvettünk, ami végül bele sem került a végső formába. Másfél órán keresztül vették, ahogy az egyik lábam a gázról a fékre rakom, majd vissza. Sehogy sem tudták megvilágítani, már a burkolatot is szét akarták szedni emiatt. A filmnek eredetileg úgy lett volna vége, hogy a hölgyet az ülepénél karolva a levegőbe emelem és forgunk körbe. Szerintem jól sikerült, de ez sem került bele.

Az aluljáróba a befordulást is nagyon sokat gyakoroltuk. Itt az volt a gond, hogy az operatőrök nem tudták a kamerát rendesen rögzíteni, végül már hárman ültek mögöttem, akik segítségével sikerült felvenni a jelenetet.

Volt olyan, hogy egy teljes útszakaszt lezártak, átalakították, több órát forgattunk a helyszínen, de végül nem került bele a filmbe. Ha az összes jól sikerült anyagot felhasználtuk volna, akkor egy egész komoly hosszúságú filmet lehetett volna készíteni belőle.

Ezt a reklámfilmet kizárólag Magyarországon mutatták be?
Nem. Én is meglepődve értesültem egy közeli barátomtól, mikor felhívott Törökországból, hogy ott is vetítik. Feltételezem más országokban is bemutatták.

Mennyire tudtad megismerni az autót?
A három nap alatt sokat nyúztuk a teljesen új autókat, de tesztelni nem igazán volt lehetőségem. Azt viszont elmondhatom, hogy a futóműve kitűnő. Ezt az aluljáróból kiugratáskor is tapasztaltam, nagyon szépen ért földet, egy jól irányítható városi autót hoztak össze a Suzukinál.

Az egyik jelenetben kihajt eléd egy Suzuki Ignis. Lehet, hogy emiatt veszítetted el a versenyt? :-)
Igen, volt egy ilyen rész benne. Sajnos úgy volt megírva a forgatókönyv, hogy mindenképp Kinga fog nyerni, ezt nem tudtam befolyásolni. :-)

Azért mert kikaptál nem ért kritika a baráti körödből?
Sokan "gúnyolódtak", hogy én veszítettem és azt beszélték, hogy biztos hagytam győzni a lányt. Erre azt válaszoltam mindenkinek, hogy ha jobban megfigyelitek, a végén a strigulák mást mutatnak. Kinga épp a negyediket húzza be, nekem viszont már öt győzelmem van. :-)

Jobban megismernek azóta az emberek a hétköznapokban?
Van mikor rámköszönnek az utcán, de nem lehet tudni, hogy az autóversenyzésemnek, vagy a Suzuki reklámnak köszönhető mindez.

Mi az amit raliversenyzőként szeretnél még elérni?
Mint minden versenyzőnek, természetesen nekem is az abszolút bajnoki cím megszerzése a célom, egy erre alkalmas autóval. Ettől függetlenül szívesen versenyeznék ismét a Szuper 1600-as kategóriában is, ha egy ütőképes autóra lenne lehetőségem. A Suzuki nagyon jó és megbízható versenyautókat készít, ezt a világbajnokságon is bizonyította.
Jelenleg nincs okom panaszra, hiszen egy Subaru Impreza WRC-vel versenyezhetek olyan támogatókkal a hátam mögött, mint például a Subaru magyarországi importőre.

Köszönjük, hogy beszámoltál nekünk élményeidről, és további sikereses versenyzést kívánunk!

Az említett reklámfilm itt tekinthető meg.

KoZO - Swift Klub


2006. június 27. 18:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub