Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 28 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

WRC hírek -Argentína-



 

Argentínában a versenyzők leváltják a sziklás, meleg mexikói szakaszokat a Cordobához közeli hidegebb és esősebb pályákra, amelyek körülbelül 700km-re északnyugatra vannak Argentína fővárosától, Buenos Aires-tól.
A csapat reméli, hogy itt nagyobb szerencséjük lesz, mint a Mexikó Rallyn, ahol korán fel kellett adniuk a versenyzést, és ahol P-G Andersson a hatodik helyen végzett összesítettben. Csapattársának, Toni Gardemeisternek a Mexikó Rally után az Argentína Rally is egy fontos évforduló: a verseny után fogja ünnepelni 33. születésnapját.
Argentína egyike a leglátványosabb tavaszi versenyeknek, magasan fekvxox szakaszokkal, lélegzetelállító látvánnyal, drámai hegycsúcsokkal és vízesésekkel. A déli féltekén most ősz van, így esős, ködös idő várható a verseny ideje alatt is.
Ahogyan Mexikóban is, a magasan fekvő pályák itt is 25%-kal csökkentik a motorok teljesítményét, például a Giulio Cesare és az El Condor szakaszokon. Holdbéli tájaival és lelkes helyi szurkolókkal, az Argentína Rally egy igazán fontos versenye a világbajnokságnak.
A verseny összesen 21 különleges szakaszból, és 347.91 versenykilométerből áll.

 



Az Argentína Rally pályái komoly kihívást jelentenek, de ezekre a Suzuki SX4 WRC kellőképpen felkészült.
A jellegzetes vizes részek, melyek keresztezik az utat, megrongálhatják az autót és leállíthatják a motort, így az autó karosszériája át lett alakítva, hogy gyorsabb és hatásosabb vízlepergetéssel megelőzzék a rongálódást.
A motort még megbízhatóbbá és ellenállóbbá tették a fejlesztőmérnökök a nehéz körülményekkel szemben.
A Suzuki eddig csak egyszer indult Argentínában, a junior világbajnokságon 2006-ban, a Swifttel.
Akkor az autó a kategóriáján belül első lett, de a sokkal nehezebb és nagyobb vállalkozás a világbajnokságon indulni.
A Suzukinak nincs korábbi tapasztalata az argentin pályákról, így a shakedown-on kell megtalálni a legmegfelelőbb beállításokat.
A legutolsó gumiszabályoknak megfelelően a Suzuki is a Pirelli új összeállítású Scorpion gumijait fogja használni Argentínában.

 

A mexikói verseny után a mérnökök megoldották a motorproblémákat, így az egész Suzuki csapat bízik benne, hogy eredményesen fognak végezni a versenyen, és minden szakaszon pontot tudnak majd szerezni. A Suzuki csapat felszerelését Mexikóból Argentínába szállítottak az elmúlt 3 hétben, és az új motorok is megérkeztek már Japánból.

Paul Wilding személyében egy új tag érkezett a csapatba, , aki a csapat menedzsereként dolgozik a továbbiakban. Az elmúlt években a Suzuki junior csapatát erősítette kampánymenedzsereként.

Nobuhiro Tajima, Suzuki csapatfőnök: "Argentína egy nagyon kemény versenyként ismert, ahol a simának tűnő felület gyakran hatalmas sziklákat rejthet. Mexikó óta megbízhatóbbá tettük a motort, így szeretnénk zökkenőmentesen célba érni, és többet tanulni az autóról a még jobb eredmények elérése érdekében. Mindkét versenyzőnk célja, hogy eljusson célba, nagyon örülnénk ha tudnánk pontot szerezni.

 


1. nap.

 

A Suzuki csapata több-kevesebb sikerrel teljesítette az Argentína Rally első napját, az idei világbajnokság negyedik versenyét.
P-G Andersson kiállásra kényszerült a nyitószakasz negyedik kilométere után, az üzemanyag-befecskendező meghibásodása miatt.
Ellenben, Toni Gardemeister ügyesen teljesítette a szakaszokat, habár nem sikerült pontszerző helyen végeznie.
Sajnos a legutolsó szakaszon egy kisebb szikladarabba ütközött, és emiatt ki kellett állnia a szakaszról.
Reggel borzasztó idő volt, erősen esett, sűrű köd és hatalmas sár volt az utakon.

Miután több autó is már felszántotta a pályát, a 10-dikként induló Gardemeister-nek nem volt könnyű pályán tartani az autót.

A Suzuki eddig még nem tesztelt WRC-t Argentínában, így a nyitónapon a csapat megismerkedhetett a rendkívül szeszélyes körülményekkel Gardemeister reggel időveszteséget szenvedett törött kipufogócsöve miatt, ezen kívül a déli szerviznél is finomítani kellett a felfüggesztésen.
Délután a jobb idő miatt magabiztosabban vezetett, és az összesítettben a hetedik helyig sikerült feltornáznia magát. Ez addig tartott, amíg nem ütközött egy szikladarabbal a nyolcadik szakaszon. Az ütközés megrongálta az elülső felfüggesztést, így Toni nem tudta befejezni a szakaszt.
Ennek ellenére, holnap újra indul, 10 perces hátránnyal, kihagyva az első két szakaszt.
Még mindig 14-dik összesítettben, és csupán 2 és fél perc tartja távol az első 10-től.
P-G is holnap újra indulni fog, jobb eredmények reményében. A meghibásodott érzékelőt, - mely egy apró de szükséges összetevő- hamar megjavították, és holnapra az autó már versenykész lesz.

 

Nobuhiro Tajima, Suzuki csapatfőnök: "Már a legelején tisztában voltunk azzal, hogy ez a verseny kemény lesz, és a mai napon ez be is bizonyosodott. Néha megpróbáltatások árán tanul az ember. Most már legalább holnap mindkét autónk újra indulhat, és folytatódhat a tapasztalatgyűjtés. Toni bebizonyította, hogy ha pontszerzés nélkül is, de kényelmesen és biztonságosan tudja teljesíteni a szakaszokat. Most erre az alapra kell tovább építenünk, hogy javítsunk a teljesítményen és a megbízhatóságon. Még hosszú út és sok lehetőség áll előttünk, de én nagyon bízom a csapatban."


2. nap

 

Ez a második nap is nehéz volt a Suzuki csapatnak, az idei év negyedik világbajnoki futamán.
A második napon is hatalmas sár volt, mely miatt nagyon csúszósak voltak a pályák.
Mindkét Suzuki SX4 WRC ma indult újra, és P-G Andersson-nak sikerült majdnem egész nap pontszerző helyen szerepelnie.
Sajnos, szárnyalásának egy kerék felfüggesztési probléma vetett véget a 14-dik szakaszon.
Toni Gardemeisternek a nap folyamán több problémával is meg kellett küzdenie. Reggel csak két kerék meghajtása volt, míg délután egy hidraulikus hiba miatt a félautomata sebváltóval és a szervókormánnyal akadtak gondok.
Így inkább a kiállást választotta a 15-dik szakaszon, és majd holnap újra indulni fog.

 

Szerencsére Andersson zökkenőmentesen teljesítette a reggeli szakaszokat, ezzel is bebizonyítva, hogy az előző motorproblémákat sikeresen megoldotta a csapat. Az utolsó reggeli szakaszon egy szikladarab okozott neki gondot, de szerencsére ezzel alig vesztett időt. Viszont délután, a 14-dik szakaszon, Argentína durva terepe kiállásra kényszerítette.
A problémák ellenére holnap mindkét versenyző újra indul, hogy a lehető legtöbb kilométert teljesítsék. A kegyetlen körülmények eléggé megtépázták az élmezőnyt is, jó néhány versenyzőnek gondjai akadtak és ki kellett állnia.

 

Nobuhiro Tajima, Suzuki csapatfőnök:
"Ez egy nagyon nehéz nap volt számunkra. Reméljük, holnapra sikerül mindent helyrehozni, és nem lesz semmiféle probléma. Nemcsak Toninak és P-G-nek akadtak gondjai, több versenyzőnek is a felfüggesztés sérülése miatt kellett kiállnia. Holnap minél több kilométert szeretnénk teljesíteni, és mindkét autónk fog indulni. A pályákat teljesíteni is egy hatalmas kihívás, de bízunk a pilótákban és az autókban is. Nem szabad csüggednünk sem, hiszen ez még csak az idei negyedik versenyünk."

 

 

Pozició

Pilóta

Autó

Idő

1

Sebastien LOEB

Citroen

4:28:16.5

0.0

2

Petter SOLBERG

Subaru

4:29:36.1

+1:19.6

3

Chris ATKINSON

Subaru

4:30:25.0

+2:08.5

4

Daniel SORDO

Citroen

4:31:48.8

+3:32.3

5

Conrad RAUTENBACH

Citroen

4:46:16.6

+18:00.1

6

Mikko HIRVONEN

Ford

4:53:01.0

+24:44.5

7

Andreas AIGNER

Mitsubishi

4:53:43.7

+25:27.2

8

Federico VILLAGRA

Ford

4:54:09.9

+25:53.4

20

Toni GARDEMEISTER

Suzuki

5:15:18.1

+47:01.6

32

P-G ANDERSSON

Suzuki

5:39:15.6

+1:10:59.1


 

 

3. nap

 

Hamarosan....



Forrás: suzuki-motorsport.hu


2008. március 30. 23:39 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub