Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 23 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Fogyasztás csökkentő II.



Autómba, 2008. augusztus 28-án, már beépítésre került egy fogyasztáscsökkentő mágnes, amiről 2008. október 15-én írtam egy értékelést.



Kőnig József úr jóvoltából, szeptember 1-én, egy továbbfejlesztett mágneses fogyasztáscsökkentő lett beépítve az autómba.

A beépítést követően megtettem 3287 Km-t és tankoltam 234 l-t. Lehet számolni.

Nem tűnik komoly különbségnek az előzőhöz képest, de az előző méréshez viszonyítva a következő változások történtek a kocsimon és így már nem is olyan rossz az érték:

  • 185/60 R15-ös gumiméretről átálltam 195/55 R15-ös gumiméretre.
  • Félidőben lecseréltem a nyári gumit télire.

A többi érték nagyjából stimmel. Tovább figyelem a fogyasztást.

Mivel sem fizikus, sem kémikus nem vagyok, így a saját tapasztalataim alapján a készülék jó.

Szerintem, mindenféleképp érdemes kipróbálni és a saját tapasztalatok alapján dönteni, elvégre nincs veszteni való, a visszavásárlási garancia miatt.

Hallomásokon alapuló ítélkezések nem érdekelnek (totalcar és társai). Az autógyáraknak meg nem érdeke, hogy bizonyos emissziós előírásoknak megfelelő motor fogyasztását tovább csökkentsék.

Javaslom, hogy minél több ember próbálja ki, és akkor majd kiderül, hogy átverés ez az egész, vagy nem.

                                                                                Tibor001

 

2009. november 06. 20:47 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID9680

 Név:
 
Dátum: 2024. március 18. 21:26 
» Válasz erre
#ID9537

 Név:
 
Dátum: 2024. február 28. 15:34 
» Válasz erre
#ID9472

 Név:
 
Dátum: 2024. február 15. 16:24 
» Válasz erre
#ID9157

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2020. július 19. 10:38 
Huszonévvel ezelőtt volt egy technika, annak Aqua Spricc volt a neve. Elég kezdetleges módszer volt, de működött. A lényeg abból állt, hogy a porlasztóba egy vékony vízcső volt vezetve, amin keresztül a levegővel együtt némi vizet is szívott be a motor, ami aztán a levegővel,l benzinnel keveredve került a hengerekbe. A lényege az volt a dolognak, hogy a víz ugyanyannyi térfogatú levegőhöz képest lényegesen több oxigént tartalmaz, így az égés tökéletesebb volt. Csak négyütemű motorokhoz lehetett alkalmazni és macerás volt a használata. Elelnőrizni kellett a víz szintjét atartályban, illetve télen nem volt megoldott a víz megfagyása. Egyébként magyar találmány volt. Egy ismerősömnek a Ladájában volt is beszerelve. Annak idején telefonon beszéltem a feltalálójával. Nekem akkor 2T Wartburgom volt. Elmondta, folytak kísérletek a kétüteműekkel is. A módszer ott is működött, de volt egy káros hatása. A kétütemű motorok működéséből adódóan a víz/vízpára a forgyattyúsházba is bekerül. Ha hosszabb ideig áll a jármű, ott korróziót okoz. A feltaláló Trabant motorral kísérletezett, de nem tudta megoldani a korrózió megelőzését. A harmadik tönkre ment motor után nem kísérletezett a kétüteműekkel tovább.
» Válasz erre
#ID9156

 Név:
 BLJ
Dátum: 2020. július 19. 01:16 
Mi a fene az "víz bevezető módszer" ami még működik is ?
» Válasz erre
#ID9155

 Név:
 BLJ
Dátum: 2020. július 19. 01:12 
Kár a vitáért, a hitről nem lehet vitázni. Sokan szeretnek hinni a tudományon kívüli dolgokban, őket nem lehet meggyőzni, a csalókat kell elkapni akik ezeket a dolgokat rásózzák az emberekre (az internet kamu oldalai tele vannak ilyen hirdetésekkel)
» Válasz erre
#ID8599

 Név:
 BLJ
Dátum: 2016. június 23. 01:59 
Sajnos semmilyen tudományos alapja nincs a fogyasztás csökkentésnek - ahogy nincs a gázfogyasztásnál sem. Ha lenne hiteles tudományos magyarázat, akkor a gyártók felhasználnák, mert az autók jobban eladhatók alacsony fogyasztással. A fejlesztők millió dollárokat költenek arra, hogy jobb fogyasztást érjenek el, de az áltudományos mágneses kütyük nincsenek a fejlesztésekben.
» Válasz erre
#ID7992

 Név:
 sucec
Dátum: 2013. szeptember 22. 08:35 
A gyártók pedig szerintem az alábbi okok miatt nem teszik be:
- akkor tennék be, ha GARANTÁLTAN minden körülmények között, mérhetően tudna csökkenteni, mert akkor el lehetne vele adni az autót. Erről azonban szó sincs. Akkor jelent csökkenést, ha X fordulaton, Y km-en keresztül, standard 20 fok, 50%os páratartalom mellett, 0 lejtésű, V típusú egyenletes aszfalton mész vele M típusú gumival.

Ezt szerintem ki is tudnák mérni és működne is. De egy autót nem lehet úgy eladni, hogy "na figyelj haver ha így vezetsz ilyen helyen, akkor majd csökkent, egyébként meg nem".

- kicsit hülyének néznék a gyártókat, ha ezt kidobnák mint forradalmi újítás, miközben csilliárdokat tolnak bele a legújabb fejlesztésekbe

- van a "víz bevezető módszer is" ami viszont garantáltan működik, azt is azért nem teszik bele, mert macerás, senki nem fog vizet töltögetni az autójába, és kicsit hülyének néznék a gyártót hogy ilyet csinál...

- gondoljátok el, amikor egy eleve sokkal jobb elgondolású motort szüntetnek meg (vankel), akkor érdeke itt bárkinek is bármilyen fogyasztás csökkentés?
» Válasz erre
#ID7991

 Név:
 sucec
Dátum: 2013. szeptember 22. 08:24 
Nem pont ezt a terméket, de egy hasonlót beletettem annak idején én is a golfba, és az eredmény hát... Kb mintha nem lenne benne, de legalábbis szignifikáns eredményt nem éreztem.

A probléma az, hogy a fogyasztás eleve ingadozik legalább 10-30%ot (mértem én 7 litertől 9,5ig mindent) a folyamatosan változó külső körülmények hatására mindenféle csoda kütyük nélkül is.
Jellemzően városban használom az autót, ami tul. képpen folyamatosan változó fordulatszámot jelent.

Megállapításaim:
- amíg a fogyasztás eleve ingadozik, a gyártó által is garantált 10%ot nehéz észrevenni, mert simán lehet külső körülménytől is

- a 10% annyira nem szignifikáns (kevesebb mint 1 liter 100km-en), vagyis éppen a szokásos mérnöki tűréshatárt jelenti. Ha bejön, a gyártónak "szerencséje volt", ha nem, hát mondhatja azt, hogy a külső körülmények miatt nem működött

- ha működik is, biztos vagyok benne, hogy alapvetően egy adott üzemanyag áramlás esetén tudja JÓL kifejteni a hatását, hiszen ugyanannyi mennyiségű mágnes nem képes bemágnesezni a csőben átfolyó 1 liter vagy 100 liternyi üzemanyagot 1 másodperc alatt. Ha az ideális átfolyásnál több üzemanyag folyik át (vagy kevesebb) akkor a mágnesezés hatásfoka elmarad a várttól -> kevesebbet tudsz megtakarítani.
Tibor beszámolója szerint pályán, hosszabb utakon érezhető jelentős javulás -> állandó, viszonylag magasabb fordulatszám -> folyamatos, az ideálishoz közelítő benzin átáramlás.

Aki viszont főleg városban használja az autót (mint én) annál nem számít ennyit, mert nem képes rendesen bemágnesezni az üzemanyagot. Ezért is bukik meg a teszteken, mert a tesztek a valós élet változó körülményeit szimulálják, és MINDEN mérést hibahatárral végeznek (ami ha történetesen éppen 10%, akkor már azt jelenti, hogy nem a kütyü miatt volt csökkenés).


Attól is függ szerintem hogy milyen messzire szereled a motortól, mennyit kell még "sétálgatnia" a benyának amíg a hengerekbe jut. Nálam több utat tesz meg, mert fizikailag nem lehetett közelebb beszerelni (próbáltuk).

Ezért is lehetnek tehát eltérő eredmények.

Én azt mondom, hogy nem érte meg az árát, azzal együtt hogy nagyon szeretnék hinni benne és szeretném ha működne.
» Válasz erre
#ID6834

 Név:
 Farock
Dátum: 2010. május 24. 08:55 
Sziasztok!!!
Én nem szeretném senki üzletét rontani,de az ökonet-en keresztül is beszerezhető ilyen /vagy nagyon hasonló/ mágnes.Nekem4-5 %-kal csökkentette a fogyasztásomat!A diesel Ignisem 4.5-öt fogyaszt városban.Igaz pályán120-nál5 fővel:5.3-at!!!
Nem "hiszek-nem hiszek"kérdése ez tény!!!
Hozzáteszem nincs klímám!!!!!!!!!!!!
Ha valakit érdekel érdeklődjön nálam!
» Válasz erre
#ID6655

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. december 03. 22:38 
Nekem 6,4 a 28000 Km-es átlagom. A lábban (és fejben) sokkal több van mint a kütyükben!
» Válasz erre
#ID6645

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. november 19. 08:40 
Én nem próbáltam, viszont többféle típust is mértünk. Nem lehetett sem javulást, sem romlást kimutatni érdemben. A "hiszek benne", meg "hinni kell benne" itt nem elég...
Viszont az indexen, a suzukis cartársak levegő beömlő cső változtatásával már lehet fogyasztás csökkenést elérni.
» Válasz erre
#ID6644

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2009. november 15. 00:38 
Nem hiszek neked sem. Laboratóriumi adatok sem nem cáfolják, sem nem erősítik meg ezeket az adatokat. Soha senki nem mondta, hogy nem engedhetnék meg maguknak a gyártók, de miért tennék? Csak meg kell nézni a Suzukit, mennyit spórol azon, hogy a Swift GL és GLX 14"-os felnivel jön ki, nem 15"-ossal, vagy a GS-ből elhagyták a reteszelőt. Miért nem tesznek minden autóba első ködlámpát, hasonló összeg lenne és még a biztonságot is szolgálná. Ezek sokkal kisebb összegek és mégsem teszik bele. Az autó így is jó, miért költenének rá többet? A többi autógyár is hasonlóan gondolkodik. Egyetlen autót sem találsz, amit a fogyasztásával reklámoznának.
Ezért írtam, hogy nem szövegelni kell, hanem kipróbálni. Amíg a véleményed csak hallomáson alapul, addig tartsd meg magadnak. Rizikó nélkül kipróbálhatod és akkor lehet majd saját véleményed is.
» Válasz erre
#ID6643

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2009. november 15. 00:37 
Gondolom, hogy valamilyen új fajta ötvözet, ami nagyobb Gauss erősséget képes tárolni.
» Válasz erre
#ID6640

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. november 14. 08:35 
Tibor/02 Akkor használ,ha elhiszed! Állandó körülmények /laboratórium/ ezt az elképzelés nem támasszák alá,egy darab mágnes ára csekély a gépezet árához viszonyítva.Egyetlen gyártónak sem engedheti meg ezt a lukszúst ?
» Válasz erre
#ID6639

 Név:
 Mar C
Dátum: 2009. november 12. 15:10 
Mit lehet egy magnesen fejleszteni? :D
» Válasz erre
#ID6637

 Név:
 IMRUS
Dátum: 2009. november 08. 10:57 
nekem Dácián volt elöbb,jo tapasztalatom volt,most suzuki ignisemen van szerintem jelent valamit.Dáciámon réz benzincsö összekötöre szereltem. ignisen csak a gumi benz.csöre. Lehet itt is réz összekötö csöre kellene. Tbor001 válaszod várom.Üdv. IMRUS
» Válasz erre
#ID6636

 Név:
 Tompici
Dátum: 2009. november 07. 23:55 
Ha figyelmesen olvasod a cikket, láthatod van benne egy link, ami az előző íráshoz vezet. Ott szerepel a cég elérhetősége. Minden további információt a cégvezetőtől kaphatsz.
» Válasz erre
#ID6634

 Név:
 
Dátum: 2009. november 07. 10:48 
Halihó!
Ennek a működési elvére lennék kíváncsi!
Hozzá lehet jutni valahogy?
Üdv: Buci
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub